niedziela, 7 kwietnia 2013

ZUMBA

Tak jak obiecywałam dzisiejsza notka będzie dotyczyła Zumby ;)

Zumba to innowacyjny system fitness, jest połączeniem rożnych tańców, w większości latynoskich (salsa, reggae, sama ale także taniec brzucha czy twist) oraz aerobiku. Słowo Zumba w kolumbijskim znaczeniu oznacza "baw się i ruszaj". W czasie godzinnej zabawy przy muzyce nie tylko kształtuje się ciało i poprawia kondycja, ale dostajemy solidną dawkę energii.


Zumba to stosunkowo młoda aktywność, która narodziła się w Kolumbii w połowie lat 90 i zawdzięczamy ją przypadkowi. Instruktor fitnessu Alberto "Beto" Perez zapomniał zabrać ze sobą na zajęcia płyty z muzyką do aerobiku. Miał natomiast przy sobie krążek ze swoją ulubioną latynoską muzyką. Od tej pory zajęcia z nim nigdy nie wyglądały już tak samo...
I tak - trochę z przypadku, trochę z improwizacji - narodziła się Zumba, którą w 2001 roku Beto przeniósł do Miami na Florydzie. Tam założył klub "Zumba Fitness, a następnie szkołę trenerów, którzy rozpropagowali Zumbę na całym świecie.


Jak i czym się to je:

Zajęcia Zumby nie mają skomplikowanych kombinacji ruchów: w ciągu godziny wykonuje się kilka układów choreograficznych i już po paru powtórzeniach dosyć łatwo je zapamiętać. Tutaj wrunki dyktuje muzyka, nie trzeba cały czas wyliczać kroków.
Kroki zwykle dobrane są tak, żeby pracowały wszystkie partie mięśni. Dzięki nim można wyrzeźbić brzuch, uwypuklić mięśnie ud i ramion.
Tkankę tłuszczową spala się w tańcu, a nad mięśniami pracuje się poprzez powtórzenia.
Dzięki wydzielanym endorfinom zumba daje o wiele więcej przyjemności niż ciężka praca na siłowni. - Zgadzam się z tym w 100%. :)


Ciekawostka: W czasie godziny zumby spalasz od 500 do 800 kalorii! ^^

Wiadomości z gazety "happy" wydanie 2 czerwiec 2012

Dzisiejsza notka należała do tych dłuższych, ale postanowiłam napisać dość wyczerpująco na ten temat. Mam nadzieję, że zachęciłam którąś z Was do zapisania się na Zumbę. ;)


Ps. Muszę się pochwalić!! Stanęłam dziś na wadzę i ważę 78,9 kg!! Schudłam 1,1 kg!! Jestem z siebie dumna i oby tak dalej!

1 komentarz: